אחד מהמאפיינים האהובים עליי ביותר בעולם השיווק באינטרנט היא הדינמיות שלו: חדשות לבקרים אנו נחשפים למדיות שונות, ואמצעים אפשריים שונים להפצת מסרים, והאפשרות לחדש ולהתחדש, ולעשות שימוש שהוא לפעמים ראשוני במדיות ובאמצעים אלה, הם מבחינתי ולדעתי - זכות גדולה.
החיבור בין וידאו לאינטרנט הוא אחד מהחיבורים המוצלחים ביותר, ואינדיקטורים רבים מצביעים על כך שיותר ויותר אנשים בוחרים לצרוך את המדיה החזותית שלהם באמצעות האינטרנט. יוצא מכך כי קהל היעד הצורך סרטוני וידאו באינטרנט הוא גדול מאוד, והולך וגדל.
קהל יעד גדל, או מגמת גידול בקהל היעד, הוא מעין צירוף של מילות קסם עבור משווקים, וגם כאן - זהו המקרה: למשווקים המעוניינים בחשיפת המסר שלהם לכמה שיותר אנשים, מוצגות אפשרויות חדשות באמצעות שיווק באמצעות סרטוני וידאו.
אחת מהדוגמאות הטובות ביותר לכך שהחזית התקשורתית אינה נשלטת רק על ידי אמצעי התקשורת המסורתיים, היא המלחמה האחרונה בעזה. במסגרת מלחמה זו, העלו ארגונים פלסטיניים בעולם סרטונים שונים, וזאת בעוד אנשיו החרוצים של דובר צה"ל גם הם פועלים בחזית זאת - והפעם במגוון של שפות וערוצי תקשורת, ובמגוון של סרטונים.
מגוון הסרטונים בהם בחר דובר צה"ל להשתמש הציג מיקס מעניין ונכון, ובו:
• סרטוני תקיפת מטרות - צילומים אשר נלקחו ממטוסי תקיפה אשר יצאו לתקיפת מטרות בעזה. הסרטונים, על פי רוב, לא הוצגו כפי שהם, אלא בליווי כתוביות המסבירות את הנקודות החשובות להסברה מבחינת צה"ל: מהו המבנה, מהו גודל הפיצוץ, האם יש פיצוצי משנה ומדוע.
• סרטוני סיוע הומניטרי - בהם מתועד הסיוע ההומניטרי המוענק לאזרחי עזה. כאן ניתן לראות סרטונים בהם מפונים ילדים פצועים לבתי חולים בישראל, משאיות סיוע הנכנסות לרצועה וכו'.
• VLOG בשפות שונות - מספר דוברים בשפות שונות מונו למשימה, בה צולמו מדי מספר ימים עם מסרים חשובים לקהלי היעד בשפות אלה. במסגרת הוולוגים (וידאו לוג), ציינו קציני צה"ל בשפות שונות כיצד פועל חמאס, וזאת על מנת לשלול את הלגיטימיות אשר הארגון עדיין מצליח לקבל בעולם.
הקבוצות אשר פעלו מן הצד השני - שונות האחת מהשניה, ופחות מאורגנות מדובר צה"ל, אולם הסרטונים שבחרו להציג היו מהסוגים הבאים:
• רחובות עזה - צילומים של רחובות עזה, הממחישים את עוצמת ההרס שנגרם ומראים את הבניינים שנהרסו.
• כתבות אוהדות של רשתות זרות - מאחר ולא הופקו סרטונים מקוריים, נעשה שימוש בכתבות טלוויזיה של רשתות זרות אשר מתנגדות למלחמה. כתבות אלה זכו לצפיות רבות, ולתגובות פרו- פלסטיניות רבות, אשר חלק גדול מהן הוכנס באופן מאורגן.
• פצועים והרוגים.
מי ניצח או מנצח במלחמה - זו שאלה טקטית ופילוסופית כאחד, אבל אם מפנים את השאלה לחזית התקשורתית - אין ספק כי היה כאן קרב הוגן, קרב אשר בזכות "עבודת רגליים" של אנשי דובר צה"ל - סיפקה לצד הישראלי הזדמנות מלאה לחשיפה.
מיכל מורנו הנה מנהלת בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט המציעה שירותי שיווק במדיה חברתית - SMM: שיווק בפייסבוק | שיווק ביוטיוב | שיווק בטוויטר